Krystaliczne CBD – co to jest?

Kryształki zawierające w 99% czyste CBD to jedna z form kannabidiolu dostępnych na rynku. Także one powstają poprzez ekstrakcję surowca, jakim są konopie. Dalszy proces jest jednak zupełnie inny niż w przypadku naturalnej formy CBD. Producenci krystalicznej wersji CBD usuwają związki chemiczne, które normalnie zawierałby ekstrakt z konopi. Znikają zatem kannobinoidy pozbawione właściwości psychoaktywnych, a także flawonoidy i terpeny. W ten sposób uzyskane CBD jest całkowicie „wyprane” z leczniczych właściwości.

Dlaczego przeprowadzane jest oczyszczanie konopi?

Kiedyś uznawano, że czystsza postać produktu ma silniejsze działanie. Współczesne badania wskazują jednak na coś zupełnie innego. Wiadomo już, że substancje zawarte w konopiach najlepiej działają przy efekcie synergii, czyli w odpowiednim połączeniu ze sobą. Odkrycia tego dokonał izraelski naukowiec, Raphaela Mechoulama. Inni badacze z uniwersytetu w Jerozolimie wykazali, że przy użyciu całej gamy substancji można otrzymać rosnący proporcjonalnie efekt liniowy, innymi słowy stały wzrost skuteczności działania.

Aktualnie producenci krystalicznego CBD pragną jak najłatwiejszą drogą ominąć wymóg o usunięciu z konopi THC. Co prawda dopuszczalna jest jego ilość w wysokości 0,2%, jednakże stworzenie takiego produktu jest o wiele bardziej czasochłonne i droższe.

Efekt „dzwonowy” i przeciwwskazania do stosowania krystalicznego CBD

Równocześnie z badaniami nad efektem synergii, naukowcy z Hebrew University prowadzili również eksperymenty związane z czystymi formami substancji zawartych w konopiach. Początkowo faktycznie wykazywały one silniejsze działanie. Jednakże po osiągnięciu pewnego punktu krytycznego nie tylko przestawały działać, ale również zmniejszały pozytywne skutki, które wcześniej wywołały. Jak dzwon, który bije głośno, gdy się w niego uderzy, a następnie powoli ucicha.

W krystalicznym CBD nie zachodzi efekt synergii, a co za tym idzie, nie posiada on żadnych właściwości odpowiednich dla tej substancji. Początkowo może jedynie sprawiać wrażenie ich posiadania. Tak naprawdę jest on tylko wprowadzeniem konsumenta w błąd dla osiągnięcia zysku po linii najmniejszego oporu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here